FOTKY | FOTOFILM | DENÍK | LOKALITY | ODKAZY | GUESTBOOK | VIP
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN | 18.DEN | 19.DEN | 20.DEN | 21.DEN | 22.DEN | 23.DEN | 24.DEN

10.den - neděle 17.8.2008

Vstáváme kolem půl osmé do nádherného i když docela chladného rána. Míříme pod sopku Krafla, kde se šťastně shledáváme se skupinou absolvující dvoudenní přechod. Oni už na Krafle byli včera, takže nyní jedou autobusem na námi včera navštívený Námafjall a my mezitím stoupáme na vrchol sopky Krafla.

Krafla

Krafla Krafla Krafla Krafla Krafla Krafla

info o Krafle | fotoalbum

Počasí i rozhledy jsou fantastické, ale nahoře je vítr hraničící s uragánem, takže většinu času na kopci trávíme schouleni za vrcholovou budkou. Po sestupu z Krafly míříme na nedaleké lávové pole Leirhnjúkur, kde si procházíme zhruba hodinový okruh z něhož jsou krásné výhledy do okolí a lze pozorovat dle svého stáří různě zbarvená lávová pole.

Leirhnjúkur

Leirhnjúkur Leirhnjúkur Leirhnjúkur Leirhnjúkur Leirhnjúkur Leirhnjúkur

info o Leirhnjúkur | fotoalbum

Z Leirhnjúkuru pokračujeme do nedaleké elektrárny pod Kraflou, kde se islanďané úspěšně snaží převést energii z nitra země v energii elektrickou. Poté se již vracíme zpět do Reykjahlídu, kde se necháváme vysadit u obchodu, hlavně na tu skvělou zmrzku. Příjemnou procházkou se vracíme do kempu, kde se bohužel dozvídáme, že vyhlídkové lety nad oblastí jezera Mývatn se dnes nekonají, neboť je přiliš větrno. Navíc jsou lety oproti loňsku poměrně výrazně zdraženy. Dále se také dozvídáme že během včerejší noci byla na obloze k vidění polární záře, takže o programu na noc dnešní mám já osobně jasno. V osm hodin večer jedeme svlažit těla do termálního koupaliště pod Kraflou, které je plněho odpadní vodou z elektrárny. Koupání to bylo velice příjemné, nechyběla ani romantika zapadajícího slunce. Do kempu se vracíme před jedenáctou večerní a zatímco téměř všichni jdou spát, já se pomalu chystám na noční misi s názvem "polární záře". S přicházející půlnocí se nedělní den naplňuje, ale na severozápadě je stále dost světla od zapadajícího slunce, které je nepříliš hluboko pod obzorem.